.

Aktuální články


Rubriky


Odkazy


Fotoalbum


Archiv


Anketa


Hledání



RSS

SMS 570 Challenger


SMS-570-ChallengerSMS-570-Challenger 1SMS-570-Challenger2SMS-570-Challenger 3
Americký úpravce SMS si vzal do parády Dodge Challenger R/T, aby mu v rámci duchu tradice pořádných MuscleCars ty jeho svaly patřičně rozmasíroval a poslal do posilovny na cvičení. Protože je SMS zkratkou SMS Limited, tedy jedné z mnoha společností spadající do vlastnictví Steva Saleena, dá se oprávněně očekávat, že se Challenger v té posilovně rozhodně neflákal a dřel „jak mourovatej“. Aby bylo všem očekáváním učiněno zadost, rozhodl se pan Saleen svá dítka vyrobit co nepraktičtější, ale protože ho „to“ opět z ničeho nic chytlo, musel ve finále vyrobit hned dvě varianty. Jednu takovou tu normální pro běžné užívání na silnici a jednoho exota, který je sice taky určen pro silniční provoz, ale je schopný prohnat kožich spoustě supersportů a bude jen těžko hledat skutečného konkurenta. Nebo v to alespoň pan Saleen věří.

My sice máme trochu střízlivější pohled, ale asi mu stejně budeme muset dát zapravdu. Jak už je snad po celém světě známo, když je na něčem viditelné logo Saleen, znamená to, že to nebude jen tak obyčejná tutovka. SMS 570 Challenger má kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec Hemi o objemu 5,7 litrů, který disponuje nejvyšším výkonem 507 koňských sil a krouťákem 610 Newtonmetrů. SMS 570 Challenger má sice stejný blok motoru, ale v ohledu nejvyššího výkonu jde mnohem dál, až za hranici sedmi set koní, konkrétně 710 k. Jaké komponenty kvůli tomu byly vyměněné bohužel tisková zpráva nezmiňuje, takže máte volný prostor k vlastním úvahám a domněnkám ;-)

Aerodynamika a vzhled jako takový se příliš od běžného Dodge Challeger neliší, ale funkčních i optických změn bylo učiněno docela dost. Počínaje zvětšenými přívody vzduchu k motoru, modifikovaným předním nárazníkem, pokračujíc zadním nárazníkem, novými zadními světly a spoilerem na kufru konče. Silnější varianta SMS 570 X má navíc některé většinu z těchto dílů vyvedených v karbonu včetně rozměrného zadního difuzoru s integrovanými výfuky. Z čeho jsem ovšem absolutně vedle, to je šestice uzavíracích klapek sání po obou stranách kapoty, které nepříliš markantně vyčnívají a přitom jsou schopné hladově vtáhnout pod kapotu litry vzduchu. To je naprosto skvostný detail.

Kontakt s asfaltem zajišťují pneumatiky nazuté na dvacetipalcové disky s pěticí velkých paprsků, skrze které tu a tam vykukují výkonné brzdy sestávající z kombinace šestipístových třmenů s 356mm kotouči na přední nápravě a čtyřpístových třmenů s 305mm kotouči na nápravě zadní. Interiér SMS 570 Challenger je pochopitelně pojat co nejvíc sportovně. Tedy oproti sériovému Challengeru určitě. Anatomicky tvarovaná sedadla jsou potažená dvěma odstíny kůže s logem SMS, rovněž obložení dveří je nové a částečně tak i kožené. Kaplička před řidičem dostala nový rychloměr ocejchovaný až do 200 mil za hodinu, tedy ekvivalentu 320 km/h. Pokud už snad posádku nebude bavit poslouchat bublavý zvuk osmiválcového motoru, může si nový sound navolit na výkonném audio-systému vybaveném veškerou současnou technikou.

SMS 570 Challenger a 570 X Challenger se mají na trhu objevit jako limitované edice. Spolu s tím taky souvisí originalita každého vozu, protože se budou vyrábět přesně podle požadavků zákazníka a jako stvrzení kvality má sloužit vlastnoruční podpis Steva Saleena na plaketě v interiéru. Cena pro SMS 750 Challenger začíná na necelých 65 tisících amerických dolarů a SMS 750 X Challenger by měl být dražší cca o deset tisíc babek.

21.05.2009 19:35 | stálý odkaz

Komentáře

0 komentářů:


přidat komentář
<< úvod
700+
TXT.cz
HLEDAT | UPOZORNIT
Vytvořit blog | Přihlásit se